Spuchnięte dziąsło ósemka – domowe sposoby

23 sierpnia 2023 Wyłączono przez 314-dev

Spuchnięte dziąsło niekoniecznie musi być poważnym objawem chorobowym. Jeżeli nie towarzyszą mu inne niepokojące symptomy, takie jak chociażby widoczna krew przy szczotkowaniu lub silny ból zębów, można spróbować rozprawić się z nim na własną rękę, zwłaszcza jeśli problem związany jest z wyrastającymi ósemkami.

Spuchnięte dziąsła – jak leczyć?

Spuchnięte dziąsło ósemka domowe sposoby nieraz okazują się bardzo skuteczne, bo często właśnie opuchlizna jest powodowana albo przez wyrastającą ósemkę, która zaczyna napierać na otaczające ją dziąsła podczas wyżynania, albo przez wyrośniętą już ósemkę (całkowicie lub częściowo), w obrębie której dochodzi do powstania stanu zapalnego.

Dla lepszego zdiagnozowania swojego stanu zawsze warto zgłosić się do dentysty i pozwolić mu na dokonanie przeglądu oraz oceny kondycji zębów. Jeżeli okaże się, że opuchlizna rzeczywiście powodowana jest przez nieprawidłowy wzrost lub zły stan ósemki, czasami konieczna stanie się ekstrakcja zęba, jednakże taką decyzję musi podjąć lekarz.

Pasta na zapalenie dziąseł i prawidłowe szczotkowanie zębów

Jeżeli jednak spuchnięte dziąsło ósemka domowe sposoby kompletnie nie działają, a badania dentystyczne potwierdziły, że zęby są w dobrym stanie i niczego nie trzeba z nimi robić, bardzo możliwe że przyczyna problemów tkwi w złej lub niewystarczającej higienie jamy ustnej bądź niedopracowanej pielęgnacji dziąseł i zębów. Stany zapalne dziąseł rozwijają się w wyniku nagromadzania się niekorzystnych bakterii, a także wskutek osadzania się w jamie ustnej drobnych resztek jedzenia, które nieraz będą drażnić zarówno zęby, jak i same dziąsła.

Jak sobie pomóc? Na pewno wybierać odpowiednie pasty do zębów, które zostały specjalnie przeznaczone do wspomagania leczenia stanów zapalnych dziąseł. Zazwyczaj są to pasty z dodatkiem fluoru, charakteryzujące się bezpiecznym i sprawdzonym składem, zdolne do dokładnego czyszczenia zębów, ale bez drażnienia dziąseł.

Ponadto istotna jest również sama technika szczotkowania zębów, bo od niej zależy jakość czyszczenia i jego efektywność. Jeżeli używa się szczoteczki manualnej, najlepiej bazować na ruchach wymiatających i myć zęby przynajmniej przez 2-3 minuty, a jeszcze lepiej zainwestować w specjalną szczoteczkę elektryczną lub soniczną – oba te sprzęty dają kilkukrotnie wyższą gwarancję likwidacji wszystkich niedobrych bakterii z jamy ustnej.

Zioła, płukanki na spuchnięte dziąsła

Wracając do tematu naturalnego leczenia, najskuteczniejsze na problemy z dziąsłami są płukanki przygotowywane z odpowiednio wyselekcjonowanych i jakościowych ziół. Napar z szałwii wykaże się działaniem przeciwbólowym i przeciwzapalnym – najlepiej przygotować go w większej ilości, ostudzić, a następnie płukać nim usta przynajmniej kilkukrotnie w ciągu dnia. Ponadto spuchnięte dziąsło ósemka domowe sposoby zalecają też płukanki z rumianku czy mięty oraz przepłukiwanie jamy ustnej wodą z dodatkiem soli. Jeżeli jednak pomimo zastosowania tych metod problem po paru dniach dalej nie zniknie, wizyta u dentysty będzie nieunikniona.