Proteza natychmiastowa – jak to wygląda?

15 maja 2022 Wyłączono przez 314-dev

Zadbane, piękne i zdrowe zęby to wizytówka każdego człowieka, dlatego też, gdy trzeba usunąć zęby z powodu choroby, wielu ludzi ma z tym ogromny problem. Jak się jednak okazuje w praktyce, nie trzeba się załamywać, gdyż istnieje wiele nowoczesnych i sprawdzonych metod, dzięki którym znów można cieszyć się ładnym uśmiechem. Z pewnością nowoczesne metody dostępne są w dobrych gabinetach dentystycznych. Warta uwagi jest np. proteza natychmiastowa, która sprawi, że pacjent nie będzie się wstydził tego, jak wygląda jego jama ustna. Proteza natychmiastowa jak wygląda? Co trzeba o niej wiedzieć? Na jaki koszt trzeba się nastawić? Na te oraz na wiele więcej pytań odpowiedzi znajdują się poniżej.

Wygląd protezy natychmiastowej

Proteza natychmiastowa zwana jest często przez dentystów protezą uzupełniającą, gdyż ma ona za zadanie szybko uzupełnić braki, które powstały w uzębieniu z różnych powodów. Najczęściej protezę natychmiastową stosuje się, gdy pacjentowi usunie się zęby z powodu ich choroby lub w wyniku urazu. Dzięki temu pacjent nie odczuje drastycznie zmian w wyglądzie swojego uzębienia i szybko może powrócić do codziennych obowiązków bez obaw, iż źle wygląda.

Proteza zębowa natychmiastowa – opinie pacjentów

Dzięki takiemu rozwiązaniu wiele osób nie obawia się ekstrakcji swoich zębów, gdyż wie doskonale, iż ich lekarze znajdą sprawdzone rozwiązanie, by znów dobrze wyglądali. Proteza natychmiastowa sprawdzi się praktycznie u każdego pacjenta – bez względu na płeć i wiek. Należy jednak poczekać do chwili, aż rany w jamie ustnej wygoją się, by można było taką protezę zastosować. Dentysta z pewnością wyjaśni pacjentowi, jak działa taka proteza oraz jak jest ona dopasowywana do jamy ustnej. Warto jednak podkreślić, iż pacjent nie musi się obawiać, gdyż zakłada się taką protezę natychmiastową po podaniu znieczulenia, dlatego też nie ma mowy o jakimkolwiek bólu i dyskomforcie. Proteza natychmiastowa jak wygląda ostatecznie? Będzie ona na pewno precyzyjnie dopasowana do szczęki, dzięki czemu szybko będzie można zapomnieć o jej istnieniu i normalnie funkcjonować. Jest to jej ogromna zaleta. Osoby, które zdecydowały się na taką protezę stały się znacznie pewniejsze siebie i nie boją się już uśmiechać. Dla wielu osób jest ona wybawieniem, gdy nie można poradzić sobie z chorobą zębów.

Jak dbać o protezę zębową?

Prawidłowa higiena protezy zębowej jest niezwykle ważna. Wielu lekarzy stomatologów zgodnie twierdzi, iż o protezę należy dbać tak samo dobrze, jak o własne zęby. Ważne jest, by dokładnie czyścić protezę z resztek pokarmu, jak i myć ją porządnie, gdy pali się papierosy lub nadużywa się kofeiny. Ponadto niezwykle ważne jest to, by proteza systematycznie była kontrolowana przez specjalistę. Zdarza się tak czasami, że pacjentów drażni zbyt luźna lub zbyt ciasta proteza zębowa, która powoduje ból w jamie ustnej oraz duży dyskomfort. Takie sytuacje nie powinny mieć miejsca, dlatego też o wszelkich niedogodnościach z nią związanych należy jak najszybciej powiadomić swojego stomatologa.