Próchnica u rocznego dziecka – objawy

5 września 2022 Wyłączono przez 314-dev

Bardzo groźna jest próchnica u rocznego dziecka objawy jej mogą być różne. Zawsze jednak trzeba zabrać swoją pociechę do stomatologa. Warto zaznaczyć, że próchnica butelkowa jest chorobą tkanek twardych zęba, która nierzadko pojawia się u niemowląt. Nazwa tego typu próchnicy pochodzi od tego, iż wykształca się przeważnie w wyniku przedłużającego się karmienia dziecka butelką. Warto jednak wiedzieć, że nie jest to jedyna przyczyna takiej próchnicy.

Jak sprawdzić, czy dziecko ma próchnicę?

Wiele osób zastanawia się, jak wygląda próchnica u rocznego dziecka objawy takiego stanu mogą być wszelakie. Przede wszystkim próchnica na samym początku ma kredowobiały kolor. Co więcej, wyraźnie odznacza się od zdrowej powierzchni szkliwa zęba. Ponadto plama ta z biegiem czasu robi się szorstka, a kolejno ciemniejsza. Dodatkowo z czasem cienka warstwa już odwapniona po prostu się załamuje. W ten sposób powstaje ubytek próchnicowy. Z tego powodu trzeba uważnie obserwować zęby dziecka. W przypadku podejrzanego widoku należy niezwłocznie udać się na konsultację do dentysty. Próchnica jest bardzo groźna. Z tego powodu powinna być leczona od najmłodszych lat. Nie każdy rodzic wie, co robić, gdy w jamie ustnej pociechy pojawia się próchnica. Przede wszystkim trzeba zabrać dziecko niezwłocznie do lekarza.

Jak wygląda początek próchnicy?

W obecnych czasach nie każdy wie, jak wygląda początek próchnicy. Warto wiedzieć, że pierwszy etap próchnic zaczyna się wtedy, kiedy na powierzchni zęba występują białe plamki, które spowodowane są brakiem wapna, a ponadto tworzeniem się płytki nazębnej. Kolejno zawarte w płytce bakterie zaczynają przekształcać cukry ze spożywanego jedzenia. Próchnica jest groźna nie tylko dla dorosłych, ale również dla dzieci. Powinna być zawsze leczona, jednak nie każda osoba o tym pamięta. Nierzadko próchnica przyczynia się do wypadania zębów. Dlatego dziecko trzeba zawsze zabierać na wizyty kontrolne do stomatologa. Dzięki temu można zabezpieczyć się przed próchnicą.

Jak zatrzymać próchnicę u dziecka?

Sporo rodziców zastanawia się, jak zatrzymać próchnicę u dziecka. Istnieją na to sprawdzone sposoby. Bardzo groźna jest próchnica u rocznego dziecka objawy tego schorzenia są różne. Istnieją najistotniejsze zasady, dzięki którym uniknie się próchnicy na zębach pociechy. Mowa tutaj przede wszystkim o regularnych wizytach w renomowanej klinice stomatologicznej. Nie można również zapomnieć o myciu zębów przynajmniej dwa razy w ciągu doby. Należy je również płukać wodą po każdym posiłku, także u niemowląt.

Dodatkowo istotne jest podawanie dziecku niesłodzonych napojów, a także podawanie sporej ilości warzyw i owoców. W niektórych przypadkach nie da się zatrzymać próchnicy u dziecka i trzeba je zabrać do stomatologa. Inwazyjne leczenie to nierzadko ostateczność. Warto jednak wiedzieć, że przeważnie próchnica atakuje nieco starsze dzieci. Bardzo istotna jest diagnostyka. Każdy rodzic powinien również kłaść nacisk na prawidłową higienę swojego dziecka. Niestety wiele osób to zaniedbuje, co powoduje próchnicę.