Nadwrażliwość zębów co pomaga?

8 września 2022 Wyłączono przez 314-dev

Wiele osób sądzi, że głównym problemem związanym z zębami jest próchnica czy też kamień nazębny. Jak się jednak okazuje, oprócz tych nieprzyjemnych przypadłości pojawić się może również nadwrażliwość. Co powinno się wiedzieć o nadwrażliwości? Nadwrazliwosc zebow co pomaga i uśmierza ból?

Jak szybko zmniejszyć nadwrażliwość zębów?

Nadwrazliwosc zebow co pomaga? Zanim przejdzie się do tego zagadnienia, przede wszystkim zorientować się trzeba, z czego ta przypadłość tak naprawdę wynika. Co jest jej powodem?
Wierzchnią tkanką zęba jest szkliwo, które chroni go przed niekorzystnym działaniem czynników zewnętrznych. Rzecz jasna szkliwo nie jest niezniszczalne i może dochodzić do jego uszkodzenia. W takiej sytuacji pojawiać się mogą ubytki, które oznaczają pojawienie się próchnicy, lecz również mikroskopijnych dziurek, które prowadzić mogą aż do głębiej położonej warstwy zęba, czyli zębiny. Jest to tkanka niezwykle mocno unerwiona. Jeśli więc dojdzie do powstania takich dziurek, ząb staje się niezwykle wrażliwy na bodźce zewnętrzne
Co można zrobić w sytuacji, gdy ma się problemy z nadwrażliwością? Najlepiej jest zastosować na początek specjalną pastę do zębów, która będzie w stanie przyczynić się do obudowania szkliwa a w efekcie tego do zamknięcia dostępu do zębiny.

Jak bolą nadwrażliwe zęby?

Wiele osób zastanawia się nad tym, jak konkretnie bolą nadwrażliwe zęby. Czy jest to duży ból, który da się wyraźnie wyczuć? A może jednak nie jest on specjalnie silny i można sobie z nim poradzić?
Jak się okazuje, jeśli tylko spożywa się ciepłą lub zimną potrawę albo napój i dojdzie do zetknięcia się danej substancji z nadwrażliwym zębem, pojawi się naprawdę silny i trudny do zniesienia ból, który rozleje się na całą jamę ustną, szczękę, a często i całą głowę. Z całą pewnością nie da się nadwrażliwości zębów pomylić z żadnym innym bólem. Jak tylko zacznie się on pojawiać, czym prędzej osoba nim dotknięta zechce się go pozbyć i wyleczyć swoje zęby. Zanim jednak przeprowadzi się odpowiednie leczenie, trzeba dowiedzieć się, co należy jeść przy takiej nadwrażliwości, aby zniwelować ból.

Co jeść przy nadwrażliwości zębów?

Wiele osób uważa, że głównym problemem związanym z nadwrażliwością zębów jest ból. Jak się jednak okazuje, o wiele poważniejsze jest codziennie spożywanie pokarmów. Trudno bowiem cokolwiek zjeść, jeśli każdy kontakt pożywienia lub nawet płynu z zębem wywołuje trudny do opanowania ból. Nic więc dziwnego, że wiele osób zastanawia się nad tym, co w takiej sytuacji jeść. Nadwrazliwosc zebow co pomaga?

Jak się okazuje, szczególnie w takiej sytuacji polecane są produkty mlecze, czyli np. jogurty, kefiry lub sery. Nie tylko mają łagodzące działanie na ból, lecz również dostarczają do organizmu duże ilości wapnia, co powoduje szybsze zanikanie nadwrażliwości.
Co ciekawe, jeśli ból jest trudny do wytrzymania, szczególnie mocno poleca się, aby pić płyny przez słomkę. Dzięki temu zminimalizuje się kontakt picia z zębami, a w efekcie tego zmniejszy się poziom bólu.