Jak leczyć zapalenie dziąseł i przyzębia?

8 lutego 2022 Wyłączono przez 314-dev

W obecnych czasach zapalenie dziąseł i przyzębia dotyka coraz więcej osób. Warto podkreślić, że zaniedbywanie higieny jamy ustnej może skutkować odkładaniem się płytki nazębnej, co nierzadko prowadzi do zapalenia dziąseł. Należy pamiętać, że lekceważenie tej dolegliwości często kończy się przykrymi konsekwencjami. Niestety nieleczone zapalenie dziąseł rozwijać się będzie w przyzębiu, które nierzadko doprowadza do utraty zębów. Jednakże regularne wizyty u stomatologa, a także właściwa higiena zębów skutecznie potrafi zapobiec chorobom przyzębia.

Przyczyny zapalenia przyzębia

Warto podkreślić, że główną przyczyną zapalenia dziąseł jest oczywiście niewłaściwa higiena jamy ustnej. W rezultacie płytka zębowa odkłada się na zębach, a jej nadmiar może powodować m.in. zapalenie dziąseł. Żeby właściwie dbać o higienę jamy ustnej trzeba codziennie dokładnie szczotkować zęby oraz używać nici dentystycznej, a także płynów do płukania ust. Niestety nawet osoby wykonujące te czynności mogą być regularnie narażone na zapalanie dziąseł.

Z tego powodu zapalenie dziąseł i przyzębia jest popularną dolegliwością. Inną popularną przyczyną zapalenia przyzębia jest dieta uboga w witaminy C oraz B. Ponadto powodem mogą być zaburzenia hormonalne w okresie pokwitania bądź ciąży. Inną przyczyną może być cukrzyca bądź przyjmowanie niektórych leków. Palenie papierów oraz genetyczne predyspozycje także wpływają na zapalenie przyzębia.

Stan zapalny dziąseł i przyzębia

Zapalenie dziąseł i przyzębia to popularna dolegliwość. Jej pierwszym objawem nie jest od razu ból dziąseł, a ich zaczerwienienie. Niestety stają się one wrażliwe na dotyk i może pojawić się na nich lekki obrzęk. Kolejno dochodzi do krwawienia w czasie mycia zębów – wtedy przeważnie zauważamy, iż dzieje się coś niepokojącego. Nierzadko dojść może do recesji dziąseł, czyli odsunięcia się brzegu dziąsła od korony zęba. Wtedy wydają się wydłużone oraz stają się nadwrażliwe. Warto podkreślić, że w początkowej fazie zapalenia dziąseł rzadko można odczuć ból dziąsła, przez co pacjent przeważnie lekceważy pierwsze objawy. Rozwój choroby prędzej przyczyni się do pojawienia dokuczliwego bólu zęba.

Sposoby Leczenia

Należy pamiętać o tym, że nieleczony stan zapalny z czasem rozwinie się w zapaleniu przyzębia, które jest drugą, po próchnicy, najczęstszą przyczyną utraty zębów. Z tego powodu nie wolno lekceważyć pierwszych objawów, które związane są z zapalaniem dziąsła. Świetnym sposobem wyleczenia dziąseł będzie usunięcie nadmiaru płytki nazębnej.

Wtedy trzeba o wiele bardziej zadbać o higienę jamy ustnej. Należy dokładnie czyścić zęby szczoteczką oraz regularnie je nitkować, stosując dobrego płynu do płukania ust. Ponadto można wymienić pastę na taką, która zadba o kondycję nie tylko naszych zębów, ale również i dziąseł. Najskuteczniejszą metodą usunięcia płytki nazębnej będzie profesjonalne oczyszczenie zębów u stomatologa. W czasie wizyty lekarz dentysta nie tylko wyeliminuje płytkę, ale ponadto oceni stan naszych zębów i zastosuje odpowiednie leczenie.