Co jest dobre na zgrzytanie zębami?

18 lutego 2022 Wyłączono przez 314-dev

Choć wiele osób uważa, że jedynym problemem, z którym trzeba się zmagać podczas leczenia zębów, jest próchnica, to jednak jest to naprawdę poważny błąd. Zęby mogą zostać uszkodzone w wyniku znacznie większej ilości przypadłości. Jedną z częściej pojawiających się chorób jest bruksizm, czyli zgrzytanie zębami. Co jest dobre na zgrzytanie zębami, czyli jak tę przypadłość wyleczyć?

Od czego się zgrzyta zębami?

Jeśli ktoś chce się dowiedzieć, co jest dobre na zgrzytanie zębami, w pierwszej kolejności trzeba się dowiedzieć, jaki jest powód tej choroby. Na czym więc polega bruksizm i jakie są czynniki, które wywołują tę przypadłość? Bruksizm to choroba, która polega na nieświadomym, mimowolnym pocieranie z ogromną siłą zębami żuchwy o zęby szczęki. W zdecydowanej większości zjawisko to ma miejsce w czasie snu.

Często pacjenci sygnalizują, że budzą się w nocy z mocno zaciśniętymi zębami, nie mogąc ich poluzować. Jak wynika z badań, najczęściej przypadłość ta dotyka osób w średnim wieku. Jakie są jednak powody pojawienia się tej choroby? Jak wynika z przeprowadzanych badań, powodów może być kilka i są one bardzo zróżnicowane. Przede wszystkim warto tu wymienić wynik stresu, który w nadmiernym stopniu oddziałując na organizm, może mieć takie skutki. Innego typu często występującym powodem jest wada zgryzu, zmiany chorobowe jamy ustnej czy też mechaniczne uszkodzenia. Bardzo ważne jest także to, że wiele osób cierpi na tę przypadłość po prostu z powodu predyspozycji genetycznych.

Jakie są konsekwencje zgrzytania zębami?

Warto się teraz dowiedzieć, jakie mogą być konsekwencje zgrzytania zębami. Co konkretnie może to powodować i jakie mogą być skutki, jeśli nie będzie się tej choroby leczyło? Jak się okazuje, konsekwencje w tym wypadku mogą być naprawdę poważne. Przede wszystkim bardzo szybko dochodzi do ścierania się zębów, które poddawane są często nawet 10-krotnie większej sile niż podczas zwykłego przeżuwania pokarmów.

Zęby mogą się więc ścierać, a nawet łamać. W efekcie tego bardzo często osoby z tą przypadłością zupełnie tracą zęby. Nie tylko jest to dla nich ogromny problem natury estetycznej, lecz przede wszystkim praktycznej, ponieważ mają utrudnione zadanie w przypadku przeżuwania pokarmów. Wiąże się to więc z poważnymi kłopotami, a często także wydatkami w celu przywrócenia zębów wstawiając sztuczne.

Możliwości leczenia

Jak więc widać konsekwencje bruksizmu są naprawdę poważne, a w przypadku nieleczenia tej choroby, skutki mogą być opłakane. Nic więc dziwnego, że tak wiele osób z tą chorobą zastanawia się, jak można ją leczyć. Co jest dobre na zgrzytanie zębami? Metoda leczenia w przypadku tej choroby powinna być ściśle związana z tym, jaki jest powód jej pojawienia się.

Chodzi o to, aby leczyć przyczynę, a nie objawy. Jeśli więc za zgrzytanie zębami odpowiedzialny jest nadmierny stres, zalecane jest stosowanie np. środków uspokajających, a także zmiana trybu życia. Wadę zgryzu należy leczyć aparatem ortodontycznym, a także chirurgicznie, jeśli zaistnieje taka potrzeba. Bardzo często stosuje się leczenie botoksem, który wstrzykiwany w żwacze posiada działanie niwelujące przewodnictwo nerwowe.