Dlaczego odsłaniają się szyjki zębowe?

14 kwietnia 2022 Wyłączono przez 314-dev

Problemy z zębami dotykają bardzo wielu ludzi na całym świecie. W dzisiejszych czasach szybkość życia jest tak duża, że ludzie nie mają czasu w odpowiedni sposób zadbać o swoje uzębienie. Jednym z powszechnych problemów z zębami są odsłonięte szyjki zębowe.

Skąd się biorą odsłonięte szyjki zębowe?

Odsłonięte szyjki zębowe to problem polegający na tak zwanej recesji dziąseł. Polega on na cofaniu się przyzębia oraz dziąseł, co może prowadzić do rozwijania się w tych miejscach stanów zapalnych i chorobowych. Dlaczego odsłaniają się szyjki zębowe? Najczęściej jest to spowodowane różnego rodzaju stanami zapalnymi błony śluzowej bądź obecności nieusuniętego kamienia nazębnego. Wpływ na recesję dziąseł ma również nieodpowiednia dieta oraz korzystanie z różnego rodzaju używek, między innymi paleniu papierosów.

Objawy odsłoniętych szyjek zębowych

Poznanie odpowiedzi na pytanie dlaczego odsłaniają się szyjki zębowe to jedno, ale warto także poznać objawy, które towarzyszą temu problemowi. Do objawów odsłoniętych szyjek zębowych należy głównie zwiększona nadwrażliwość zęba w miejscu, w którym szyjka zębowa się odsłania. Występuje wówczas nieprzyjemne uczucie w trakcie spożywania zimnych lub ciepłych posiłków czy też oddychania na chłodnym powietrzu przez usta. W zaawansowanym stadium rozwoju problemu zauważalne są także zmiany wokół zęba, w momencie gdy następuje recesja dziąsła. Zauważenie tego rodzaju objawów powinno skłonić pacjenta do wizyty u stomatologa, który będzie w stanie określić stopień zaawansowania problemu. Ważne jest, aby szybko zareagować na ten problem, gdyż nieleczone odsłonięte szyjki zębowe mogą w przyszłości prowadzić do rozwoju innych schorzeń, w tym próchnicy.

Odsłonięte szyjki zębowe – co robić?

Odsłonięte szyjki zębowe to problem, który w początkowym stadium nie daje większych oznak. Warto więc regularnie odwiedzać lekarza stomatologa, który będzie w stanie wykryć wszelkiego rodzaju zmiany już na wczesnym etapie ich rozwoju. Odpowiadając na pytanie o to jak leczyć tę dolegliwość najpierw należy zapytać, dlaczego odsłaniają się szyjki zębowe. Poznanie odpowiedniej przyczyny problemu jest kluczem do jego rozwiązania. W przypadku leczenia odsłoniętych szyjek zębowych najczęściej wystarczy zmiana nawyków żywieniowych oraz rezygnacja z palenia papierosów i korzystania z innych używek. W przypadku tego rodzaju problemu należy wprowadzić zdrową, zbilansowaną dietę bogatą w niezbędne składniki odżywcze oraz witaminy. Kluczową sprawą jest także odpowiednia higiena jamy ustnej i regularne czyszczenie zębów. Warto w tej sprawie zasięgnąć opinii stomatologa, który pomoże dobrać odpowiednią szczoteczkę oraz przekaże niezbędne wskazówki w kwestii odpowiedniego mycia zębów.

Odsłonięte szyjki zębowe jest to więc problem polegający na recesji dziąseł. W przypadku tego rodzaju schorzenia kluczowa jest odpowiednia diagnostyka i szybkie wdrożenie procesu leczenia. Nieleczone odsłonięte szyjki zębowe mogą prowadzić do szybszego rozwoju próchnicy.